ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

جزئیات جدید از پرونده آزار جنسی دانش‌آموزان در فردوس | معلم آزارگر به بیماری روانی مبتلا بوده‌است؟

  • کد خبر: ۱۱۸۰۶۹
  • ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
جزئیات جدید از پرونده آزار جنسی دانش‌آموزان در فردوس | معلم آزارگر به بیماری روانی مبتلا بوده‌است؟
در پی انتشار خبر آزار جنسی دانش‌آموزان توسط معلم مرد ۵۵ ساله در فردوس، اخبار و شایعات فراوانی در این باره مطرح شد. یک مسئول محلی، توضیحاتی را درباره جزئیات این پرونده ارائه داده‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، با توجه به پرسش‌های فراوان در افکار عمومی در خصوص پرونده آزار جنسی در بخش اسلامیه شهرستان فردوس و اطلاعات بعضا متفاوت درباره تعداد دانش‌آموزان مورد آزار قرار گرفته، سوابق معلم آزارگر و وضعیت کنونی وی،از یکی از مسئولان شهری فردوس ماوقع این پرونده را جویا شدیم.

این مسئول محلی که نخواست نامش انتشار یابد در پاسخ به این پرسش که واکنش‌های عمومی در شهر به این مساله چگونه است؟ اظهار می‌دارد: متاسفانه شبکه‌های مجازی خواه ناخواه مواردی را بزرگ می‌کنند؛ آن‌قدری که در شبکه‌های اجتماعی به این مساله پرو بال داده شده، در فضای واقعی اینگونه نبوده‌است.

به گفته وی، مساله تجاوز جنسی نبوده بلکه آزار جنسی بوده است. حتی پزشک قانونی هم این موضوع را تایید کرده‌است. از نظر پزشک معاینه‌کننده معلم آزارگر، وی دارای بیماری روانی خاصی بوده که از هر هزار نفر تنها ۲ نفر دچار آن می‌شوند.

 بر اثر این اتفاق، خانواده‌ها و دانش‌آموزان آسیب بسیار زیادی دیدند، به طوری که پدر یکی از دانش‌آموزان که قبلا اعتیاد داشت و ترک کرده بود به دلیل این مساله دوباره به اعتیاد روی آورده است. از آنجایی که این شهرستان کوچک است، پخش خبر به اشکال مختلف و دامن‌زدن به آن بر روحیه ساکنان تاثیر گذاشته است.

خاطی پیشینه سالمی نداشته است

این مسئول محلی در پاسخ به این پرسش که آیا فرد خاطی قبلا در این زمینه سوء‌سابقه داشته، می‌گوید: بله تقریبا داشته است، حتی برایش حبس هم در نظر گرفته بودند اما چون در سال‌های پایانی بازنشستگی‌اش بوده، می‌خواستند که به حقوق او لطمه‌ای وارد نشود زیرا واقعا دو دختر پاک و با ایمان دارد. به خاطر خانواده و فرزندان و آبروی خانواده‌اش اجازه تدریس به او داده شد.

وی می‌افزاید: به من گفته شده که این فرد پرونده‌ای داشته و مقرر شده در جاهای خاص از او استفاده نشود اما متاسفانه  در همان سال در روستایی به نام فریدونی مشغول به کار می‌شود. این روستا جمعیت اندکی دارد و آن زمان فرد خاطی تنها با سه دانش‌آموز ۲ دختر و یک پسر به عنوان آموزگار آن مدرسه مشغول به کار شد.

ماجرای آزارهای جنسی به کلاس‌های خصوصی او که در پارکینگ منزلش برگزار می‌شد، بازمی‌گردد. دانش آموزانی که به دلیل کرونا از درس و تحصیل عقب مانده بودند به کلاس‌های خصوصی او می‌آمدند. کلاس‌ها به صورت تک‌نفری و با وقت مشخص برگزار می‌شد. این کلاس‌ها با شهریه اندک برگزار می‌شد و از آنجایی که خصوصی بود، اصلا آموزش و پرورش دخیل نبوده است.

واکنش‌های محلی و انعکاس رسانه‌ای

مسئول شهری شهرستان فردوس درباره تبعات عمومی ماجرا توضیح می‌دهد: ماجرا حدود یک ماه و نیم یا دو ماه قبل اتفاق افتاده است. به دلیل حفظ آبروی دانش‌آموزان سعی شد مساله زیاد در شهر پخش نشود زیرا برخی از خانواده‌ها در صدد به قتل رساندن این فرد خاطی بودند. ما سعی کردیم فضا و خانواده‌ها را آرام کنیم اما متاسفانه این مساله در همه جا و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

وی در پاسخ به این پرسش که این فرد اکنون چه وضعیتی دارد اضافه می‌کند: فرد خاطی آزاد نشده و حکم او زندان بوده، اما از آنجایی که جانش در خطر بوده و حتی زندانیان به او قصد تعرض داشتند، جایش را تغییر دادند. اگرچه برایش وثیقه تهیه شد و وکلایش به دنبال تبرئه بودند اما باز زندانی شد. حکمش هم پنج سال زندان تعزیری و ۲ سال تبعید از شهر بوده است تا در این منطقه سکونت نداشته باشد. خانواده و فرزندانش و همین طور خانواده‌ها و فرزندانشان از این ماجرا بسیار آسیب دیدند. حتی این خطر وجود داشت دختران خودش هم در معرض خطر و انتقام گیری قرار بگیرند.

جزئیاتی دیگر از واقعه

بر خلاف آنکه گفته می‌شود فرد آزارگر با یکی از مسئولان دادگستری ارتباط داشته است این مسئول محلی می‌گوید: این ادعا درست نیست. دادستان اهل گناباد است و اصلا روابط فامیلی با ایشان ندارد. در مورد تعداد و وضعیت آزاردیدگان هم باید گفت از میان این تعداد تنها یک نفر خراشیدگی کوچکی داشت آن هم با اجسام خارجی. البته مشکل اساسی صدماتی روانی است که این دانش‌آموزان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

تا الان سه روانشناس با آن ها جلساتی برگزار می‌کنند اما متاسفانه شدت آسیب به خود خانواده‌ها بیشتر است. این دانش‌آموزان اکثرا محصل چهارم دبستان بودند. به دلیل مجازی بودن آموزش، چون از درس عقب افتاده بودند و اولیا نمی‌توانستند به صورت مجازی با آنها کار کنند، به کلاس‌های درس خصوصی این فرد می‌رفتند. اکثرا خانواده‌ها هم مستضعف و محروم هستند. این فرد حتی اگر آسیب جسمی به آن‌ها وارد نکرده باشد، آسیب روحی و روانی به آنها وارد کرده است.

درباره فضای شهر هم باید گفت تقریبا یک ماه و نیمی که از ماجرا گذاشته فضا آرام است. فقط الان به دلیل گستردگی شبکه‌های اجتماعی بسیاری مطلع شده‌اند و ماجرا را می‌پرسند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->